Orice parinte isi doreste ca bebelusul sau sa aiba o dezvoltare in limite normale si sa intampine cat mai putine probleme. Conform specialistilor, tu, ca parinte, ai un rol foarte important in dezvoltarea psihica, emotionala si mai ales fizica a copilului. Cum? Prin masaj de intarire a masei musculare. Poate parea ciudat, insa iti vom arata cateva trucuri eficiente pentru ca micutul tau sa dobandeasca muschi puternici.

Ai aflat probabil ca masajul este benefic pentru bebelusi. Desigur, cel executat cu miscari atente dar sigure. Ei bine, masajul este cheia si a unui sistem muscular bine dezvoltat. Da, chiar si bebelusii au nevoie de muschi puternici, care ii ajuta sa dobandeasca treptat control asupra capului, membrelor si in cele din urma asupra intregului corp. Daca inca nu ai incercat aceste tehnici de masaj pentru muschi, a venit vremea sa le descoperi si sa afli totodata beneficiile acestora pentru piticul tau.

Este foarte important sa faci masajul atunci cand bebelusul este pregatit, sa nu-l obosesti si sa nu o faci impotriva vointei lui. Incearca sa faci totul sa para ca o joaca si ca un moment de apropiere intre voi.

Pune bebelusul intr-o parte pentru a-si mentine coloana dreapta

Incepand cu varsta de 4 luni bebelusii vor avea nevoie sa-si dezvolte controlul asupra capului, astfel ca vor incepe din ce in ce mai des sa-l ridice atunci cand stau pe spate. Un truc eficient pentru dezvoltarea musculaturii spatelui este sa intorci bebelusul intr-o parte, cu o mana sa-i mentii pozitia iar cu cealalta sa-i masezi spatele de sus in jos, cu miscari lente. Aceasta este imitarea rostologolitului ce ii va fi de mare folos in lunile ce urmeaza. Astfel, cel mic va depune putin efort in mentinerea capului antrenand astfel muschii ce sustin coloana vertebrala. Poti face aceeasi miscare si pe partea opusa, pentru ca cel mic sa dezvolte tehnica echilibrului si pentru a inteleage ca poate face asta oricand simte nevoia.

Stat pe burtica

Specialistii sunt de parere ca incepand cu primele luni de viata bebelusii ar trebui sa petreaca destul de des cateva momente stand pe burtica. Aceasta tehnica il va face pe cel mic sa-si sustina greutatea corpului in brate si capul cat mai sus, fiind astfel antrenate mai multe grupe de muschi. Poti profita de aceasta pozitie pentru a-i masa putin spatele. Poti folosi un ulei de masaj pe care trebuie sa-l incalzesti intre palme. Cu miscari circulare, sau de sus in jos, pe toata lungimea coloanei, insa este esential sa nu pui deloc presiune. Sa nu uitam ca micutul este pozitionat pe burtica.

Mainile la spate

Pentru bebelusii ceva mai mari (6 luni), care deja au control asupra capului poti incerca sa-i intinzi membrele la spate in timp ce sta pe burtica. O mana ii sustine corpul de piept, iar cu cealalta ii intinzi pe rand mainile spre spate, astfel incat masa musculara sa fie solicitata. Toate aceste trucuri trebuie executate cu foarte mare grija si atentie, pentru ca avem de-a face cu un bebelus ce nu detine oase bine dezvoltate. Daca cel mic se simte confortabil cu miscarile, poti incerca si pozitia “super bebelus”, in care ii aduci ambele maini la spate si mentinand pozitia timp de cateva secunde.

Mini bicicleta cu picioarele bebelusului

La exercitiile de gimanstica din timpul orelor de sport exista un exercitiu denumit bicicleta, ce presupunea sa-ti imaginezi ca pedalezi in aer. Un exercitiu asemanator poti incerca si tu cu bebelusul tau. Asezi micutul pe spate si incepi sa-i misti picioarele pe rand. Este de preferat sa-l lasi pe el sa faca mare parte din miscare, punand astfel musculatura picioarelor la treaba. Acest truc il va pregati pe cel mic pentru urmatorii pasi, ridicatul in picioare si mersul.

Sustinerea la ridicare din sezut

Pentru bebelusii care deja dau primele semne ca sunt pregatiti sa se ridice in picioare este important sa le oferi tot suportul de care au nevoie. Il poti ajuta tinandu-i de brate in timp ce incearca sa se ridice din sezut. Acesta va avea partea superioara a corpului sustinuta de tine si va pune muschii picioarelor la lucru. Cand a ajuns in picioare il poti aseza din nou foarte incet in sezut, urmand sa repetati miscarea ori de cate ori cel mic este pregatit. Acest truc ii va face si muschii bratelor mai puternici, bebelusul fiind nevoit sa se ajute de ele pentru a se ridica.

Sustinere la ridicare in sezut

Exista un exercitiu bun si pentru bebelusii care inca sunt la etapa de a se ridica in sezut. La fel ca in cazul ridicarii in picioare, bratele sunt sustinute, capul este ridicat si incepe ridicarea de la orizontala. Odata reusit unghiul de 90 de grade, repetati miscarea fara sa-l fortezi sa se aseze din nou pe spate. Este important ca suprafata pe care executati miscarile sa fie calda si cat mai moale, care sa-i ofere siguranta de care are micutul nevoie. Poti executa masajul de dupa baie pe masa de infasat, insa cand vine vorba despre exercitiile de antrenare a masei musculare poti trece la suprafata mai prietenoasa, cum este patul.

Masajul intregului corp cu ulei

Este foarte important sa incepi masajul bebelusului inca din primele zile de viata. Acesta il va ajuta sa dobandeasca un sistem osos si muscular mult mai puternice. Este recomandat sa incepi cu miscari line, foarte atente, urmand ca dupa primele 2 luni de viata sa incerci sa pui putina presiune pe membre. Urmareste reactiile bebelusului pentru a vedea daca miscarile folosite sunt confortabile pentru acesta. De asemenea, nu uita ca masajul nu este indicat imediat dupa masa sau inainte de culcare. Este de preferat sa-l executi dupa baita de seara.

Surse: babycentre.co.uk, parents.com, whattoexpect.com, superbabyonline.com.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu